lørdag 13. november 2010

Tid for å plante høstløker!

Du tenker kanskje at det er litt i seineste laget å plante høstløker nå, men her på vestlandet er det intet problem.

Etter råd fra mor har jeg vært på Plantasjen og kjøpt høstløker. Nå har de tilbud på mange ulike løker og jeg blir som et barn i en godtebutikk når det er så masse fint å velge mellom. Jeg kjøpte ti ulike løker til en samlet pris á kroner 100,-. I tillegg kjøpte jeg en pakke med krokuser(50stk) til 40 kroner.

Jeg gleder meg allerede til våren! Se hva som forhåpentligvis vil finnes i bedene våre i april,mai,juni:

Orange princess

Navnet sier jo bare alt! Denne blir lekker i blomsterbedet!

Småsymre

 Småsymre, eller Anemone, finnes i mange ulike farger og jeg valgte en mixpakke. 

Muscari
 Muscari, eller Perleblomst (for et vakkert navn), avgir en deilig duft og sprer seg hvis den får nok sol.

Blue Parrot
 Enda en vakker tulipan. For en fin blåfarge! Heldigvis blomstrer den lenge. Jeg måtte ha to pakker av denne.

Double early mondial

Krokus
 Krokusen kan komme allerede i februar! Også her kjøpte jeg en blanding med ulike farger. 50 stykk tett i tett. Det blir vakkert!

Narcissus
 Narcissus kaller vi helst for Pinselilje. Tradisjonelt, litt gammeldags, men vakkert!

Late Maureen

Allium
KOM MAI DU SKJØNNE  MILDE!


3 kommentarer:

  1. Hagen din kommer til å bli fantastisk!! Ser ut som det blir plantasjen på meg i morgen, blue parrot er jo til å forelske seg i!!

    SvarSlett
  2. Ja, jeg trenger løker!
    Særlig perleblomsten er skjønn.
    Ha en deilig helg♥

    SvarSlett
  3. Det blir bra vakkert i bedene dine til våren:)
    Lykke til videre med prosjekt trapp, det blir knallfint med hvitt.

    SvarSlett