tirsdag 25. januar 2011

Syersken

Denne herligheten fikk jeg til jul av mannen.


Og på fredag var jeg på Stoff og Stil for å få litt inspirasjon. Dessverre hadde jeg bare en halvtime på meg før butikken stengte, men jeg fikk røsket med meg litt stoff som var på salg. Ingen vits i å betale dyre dommer for et stoff, for sjansen er jo MEGET stor for at noe skal gå galt første gangen jeg skal sy meg et plagg.

Jeg bestemte meg for å lage en omslagskjole med utgangspunkt i en kjole jeg har fra før. Jeg la kjolen oppå stoffet og tegnet rundt. Jeg syntes at de tre delene så veldig rare ut da stoffet var ferdigklippet...


Men da de tre delene var sydd i kantene så jeg at de faktisk passet sammen! Akkurat som et puslespill! Jeeee! Her ser jo kjolen MEGASTOR ut, men det skal jo som sagt bli en omslagskjole etterhvert.

Ja, så så langt er jeg altså kommet med kjolen. Neste trinn blir å sy de tre delene sammen. På bildet har jeg bare lagt de kant i kant for å se om dette funker. Jeg har lyst til å sy på hvite bånd for å roe ned det mønstrete stoffet, men da må jeg ut på Stoff og Stil igjen - denne gangen med litt mer slingringsmonn når det gjelder tiden.

Ha en fin en!



4 kommentarer:

  1. Stoff og stil har jo nettbutikk også, dersom du ikke er motivert for den lange kjøreturen :) Jeg er mektig imponert og gleder meg til å se det ferdige resultatet!

    SvarSlett
  2. Her har du vært ordentlig kreativ.
    Vær litt obs på stoffene fra Stoff og stil. Ikke alltid beste kvalitet. Jeg anbefaler å kjøpe litt om gangen for å teste de ulike stoffene. Flere av barneklærne jeg har sydd med stoff fra dem har blitt slitt raskt, farget litt av og vært skeiv i vevinga.

    SvarSlett
  3. Akkurat samme maskin som meg! Jeg kjøpte maskin i høst og har starta "prosjekt bli venn med symaskina". So far so good. Omslagskjolen ser fin ut. ☺

    SvarSlett