mandag 21. februar 2011

En litt annerledes pizza



Jeg hadde jentebesøk for noen uker siden, og da lagde jeg én "vanlig" pizza med tomatpuré og biffkjøtt, og så lagde jeg en litt annen pizzavariant:

Istedenfor tomatpuré eller pizzasaus kan du bruke hvitløksmør på bunnen.


Så hiver du på kyllingfilet som er steikt på forhånd, og ellers det du liker. Husk forresten cherrytomater!

Istedenfor vanlig ost bruker du mozzarellaost som du skjærer i skiver og legger på pizzaen.


Den flyter ikke så veldig utover, så du må iallefall ha to slike pakker. Du kan jo også legge vanlig ost innimellom mozzarellaen.



Når pizzaen er ferdig drypper du litt god olivenolje over pizzaen og pynter med litt ruccola.


Ha en fin uke!

5 kommentarer:

  1. ja usj og æsj, var ikke så smart å snakke om bryllup på bloggen min.. Jeg er ikke den skarpeste kniven i skuffen akkurat. Men jeg kunne ikke tro at noen ville bry seg..eller vite hvem min mann er... Zzzzzzzzzzzz som om det er noe å skrive i avisene om. Ai ai, nå gjelder det å blidgjøre mannen og holde tungen bent i munnen.. :) Høres ut som en DIGG pizza! Selve bildene gir ikke samme signalene:)

    SvarSlett
  2. Om det skulle være noen som helst tvil: denne pizzaen rocker!! Kjempegod, gleder meg til du skal lage igjen :)

    SvarSlett
  3. ja, jeg så at bildene ble litt "rare". Dette er en økonomisk variant med kyllingkjøttdeig, og så glemte jeg tomatene og ruccolaen - det lå igjen i kjøleskapet. Jaja.

    Men herregud, drit no i om noen kommenterte bryllupet, det ville jo komme ut uansett:-)

    SvarSlett
  4. Nå må jeg le for jeg har aldri aldri tenkt at man kan lage pizza uten tomatsausen i bunnen. Ser skikkelig digg ut, elsker mozarella på pizzaen.

    SvarSlett
  5. Hørtes godt ut! mmm.. Ha ei god uke!

    SvarSlett