søndag 13. februar 2011

Hvor kommer du fra?



På fredag var jeg på fest, og tok taxi hjem alene.
Da jeg satt meg inn i taxien så jeg at det er en mørkhudet mann som kjørte. Og det er jo ganske vanlig...
Han var preikesyk og pratet i veg om livet sitt.
Og for å si noe jeg også, så spurte jeg han hvor han kom fra (av en eller annen grunn gjør jeg alltid det når jeg er på bris,og blir hentet av mørkhudete mennesker).

"Vor du tror jeg er fra?"spurte taxisjåføren.
"Fra Somalia, svarte jeg kjapt.
"Voffo du tro det? spurte mannen nysgjerrig.
"Du ligner på de somalierne jeg vet om", svarte jeg.
"Jeg ikke vet hvor jeg komme fra, har du en kjæreste fra Somalia kanskje, prøvde sjåføren seg.
"Nei, lo jeg".

Så kjørte vi litt til, og mannen snakket videre om livet sitt, og jeg tenkte at det var litt rart at han ikke visste hvor han kom fra.

Så betalte jeg og gikk ut av bilen, snudde meg og sa takk for turen.

"Hadet bra, og jeg komme fra Somalia! ropte taxisjåføren glad tilbake.

"Merkelig", tenkte jeg og stavret meg opp bakken.

1 kommentar:

  1. "Fra Harstad. Ænn du??"
    (Elsker den reklamen.)

    Og er glad du klarte deg på glatta.

    SvarSlett