lørdag 18. september 2010

Smitt og smule

Hei, hei!


I går var Citronpiken og meg på fin fint restaurantbesøk. Citronpiken har en artig strøjobb hvor hun får oppdrag fra et firma om å sjekke ulike bedrifter etter ulike kriterier.
Som oftest besøker hun butikker og ser etter service, orden, ekspertise etc. Det hun oppdager rapporterer hun videre til firmaet som hun arbeider for, og de sender det så videre til oppdragsgiveren som f.eks er butikken hun nettopp har vært i. Dette er jo en glimrende måte for butikken å sjekke om arbeiderne gjør de arbeidsoppgavene de er satt til.

Innimellom får hun gromoppdragene slik som i går; da skulle hun sjekke en restaurant her i Bergen og Blomsterpiken fikk henge med på slep! NAM!

Vi kunne spise for 1200 kroner og vi måtte ha ulike middager, drikke fra glass og minst én måtte spise dessert. INTET PROBLEM!
Vi bestilte både forrett,vin, middag, dessert og kaffe, og nærmest RULLET ut av restauranten etterpå. Ikke ofte vi påkoster oss en treretters, for det er DYRT å spise ute!

Jeg kan selvfølgelig ikke si hvilken restaurant vi var på,men det er en anerkjent restaurant som vi hadde høye forventninger til. Dessverre var det endel ting som restauranten kunne ha forbedret.
Citronpikens kjøtt var f.eks rått og måtte sendes ut igjen til kokken for mer steking.
Servitøren virket litt brysk og glemte rødvinsglasset som var bestilt.
Musikken var ALT for høy, og ikke i riktig sjanger for å finne mataroen.

Noe av det vi skulle se etter var;
- om toalettene var rene
- om vi ble spurt om vi kjente til bestillingsordningen
- hva vi syntes om musikken
- om salatbaren var innbydende
- hvor mange som arbeidet der og hvor mange gjester det var
- om vi ble ønsket velkommen tilbake
...pluss MANGE ANDRE TING.

Det ble en midt på treet -tilbakemelding fra oss, men KOSEFAKTOREN var høy! OG DET ER JO DET VIKTIGSTE!

Slik så jeg ut før jeg gikk inn på restauranten:
Og slik så jeg ut etterpå:


Ønsker dere en fin lørdag!
Blomsterklem

5 kommentarer:

  1. hehehe bilde nr 2 er jo meg!! begynner snart å planlegge frokost, er jo nesten mett ennå!

    SvarSlett
  2. Jeg var IHJELSULTEN da jeg våknet!

    SvarSlett
  3. Kanskje bilde nr to faktisk var deg da... ;)

    SvarSlett
  4. Hahaha, for et heeerlig innlegg:) Det hørtes morsomt ut:) Også så herlig med treretters da! Er ikke alle som får det:):)

    SvarSlett
  5. Kødder du??? Smitt og smule????????
    Digger innleggene dine. Du har humor herfra til himmelen;)
    LOVE:=
    Klem ♥ Jannicke

    SvarSlett