torsdag 12. august 2010

Sommer!

Dagen startet som vanlig med at Nora kom inn med en KJEMPEMUS (eller litt større enn en spissmus) i munnen. Kattefrøkenen har skjønt at disse udyrene blir kastet ut med én gang, så i dag løp hun rundt i stuen med musen i munnen, og med matmor hengende på slep med tørkepapir i hånden - klar til å kaste ut udyret (kjempemusen altså).

Etter en stund fikk jeg tak i musen og da jeg kom ut på terrassen og skulle til å kaste den  - hva ser jeg da?


Pinadø enda en mus!

HVOR KOMMER ALLE DISSE MUSENE FRA? 

Dere må tro at jeg er en gal kattedame, men jeg har ferie, og derfor har jeg tid til å legge merke til "de små tingene" her i livet:-)





Det har vært en nydelig dag på vestlandet i dag, men dessverre har jeg ikke fått solet meg noe særlig. Jeg hadde nemlig 10 000 ærend å gjøre i dag. På ett tidspunkt nektet bilen å starte og ALLE lysene på dashbordet lyste, men plutselig så startet den og funket resten av dagen (kryss i taket og ti kniver i hjertet osv.). Ikke aner jeg hva som gjorde at bilen ikke ville starte, men jeg forholder meg til strategien "bare ikke tenkt på det", så går det nok greit:-) 

Mens jeg freste rundt, skrudde mannen sammen benkene vi kjøpte i går.





Flinke mannen - kjekt å komme hjem til to nye benker. Vi er enige i at de ser "helt grei" ut. De kostet tross alt bare 1000 kroner tilsammen. Nå må vi få tak i puter - jeg ser for meg noe i hvitt og blått - og så må vi ha et bord som passer. Jeg håper jeg finner ett på et loppemarked denne høsten, men det er jo typisk at når du vet hva du skal ha, så finner du det ALDRI. 



Terrassen beises, ser jeg. 

Men det blir neste år. 




I hagen finnes det flere "stier" med steinheller. Enkelt og koselig, synes jeg.




I natt må jeg prøve å legge meg litt tidlig. Jeg vet at det kommer til å bli en knallhard mandag hvor hverdagen kommer til å slå meg rett i fjeset. 


Har forresten fått noen av klærne jeg bestilte fra H&M - gleder meg til å vise dere nye ponchoen min!







3 kommentarer:

  1. Kjempefine benker!!! Og ponchoen var lekker, står på øsnkelisten!

    SvarSlett
  2. Hmmm - kattene må få bedre mat slik at de ikke gidder å gå ut å jakte:) Stakkers små mus som ikke noen gidder å spise engang - kanskje uglen?
    Benken var super - hellene i gresset er perfekte og det er alltid moro med nye klære!
    Vi må nyte siste innspurt av ferien. Hverdagen kommmer tidsnok!
    Klem

    SvarSlett
  3. Benkene var jo kjempefine!!! Du tar så flotte bilder:)

    SvarSlett