fredag 27. august 2010

Loppistid





For to år siden oppdaget vi fenomenet LOPPEMARKED. Da kjøpte vi disse to stolene som vi kaller for "dronning-,og kongestolen". Vi betalte 200 kroner for hver av dem, og skviste de fornøyd og glad inn i vår lille. røde Toyota.

Men dette med loppemarked er litt merkelig. For å være ærlig så finner man få fine ting - og det selges MASSE skrot. Noen ganger virker det som om folk leverer fra seg gamle ting til idrettslagets loppemarked bare for å slippe kjøreturen til bossfyllingen. Men det er en kjentsak at loppemarked nær byens gamle og fine strøk noen ganger rommer de fineste skatter...

Jeg har opplevd å stå i kø inn til skolen hvor markedet skal være, og da har det vært KAOS! Folk stormer mot bordene når dørene åpnes, og albuer seg frem for kanskje å finne den ønskede skatten. Noen fjes går igjen, og dette er samlere som er på jakt etter skatter som DE vet er verdifulle, men som den stakkars arrangøren bare tror er boss. Noen ganger når jeg ser hva folk kommer ut igjen med, så begynner jeg virkelig å lure på om de har kjøpt det fordi det var BILLIG, og ikke for at de syntes at det var pent eller nyttig.

Neste helg ser jeg "de gode" loppemarkedene åpner, og kanskje tar jeg turen for å kikke etter skatter til huset. Til nå har vi altså funnet disse to stolene, en liten kommode, et skap, to karafler og noen lysestaker som står LANGT bak i skapet. (Jeg gikk på billig-blemmen)

Liker DU å gå på loppemarked?

9 kommentarer:

  1. Den vakre jenta med blomer!

    I LOVE! De superfine stolene! Kanskje vi skal jakte rundt på loppis sammen?
    Helt enig med det du skriver - mye!skrot og få skatter. Synes mange loppiser har auksjon på de fineste tingene.
    Ha en deilig og velfortjent helg i solen.
    Rock on.
    Klem, J

    SvarSlett
  2. Hei min skjønne:) Jeg var i allefall glad i loppemarkeder men har hatt noen dårlige erfaringer i det siste. MIn søster pleier alltid å finne noe bra men jeg har ikke hatt slikt hell. Derfor har jeg ikke gått på noen det siste året. Må ha god tid til sånt.. Det er ikke gøy å ha med to barn og en halvmotivert mann i allefall:)

    God helg til dere!
    Klem, H

    SvarSlett
  3. Hei blomsterpiken:)

    Tusen takk for hyggelig kommentar! ENDELIG har vi lagt ut noen bilder fra hagen!! :)

    Enig med deg.. Det er sjeldent man finner DE skattene på loppemarked. Vi har heldigvis vært heldige noen ganger:)

    Klem:)

    SvarSlett
  4. Loppis er alltid kjekt, litt av moroa er jo å se om man finner gull blant alt skrotet. De få gangene det skjer, blir man jo ekstra glad! Slik som den gangen jeg og søster fant et kreamikkfat laget av vår bestefar, som desverre døde før jeg ble født! Vi så fatet, kjente igjen farger og former og synes det minnet veldig...begge fikk litt høy puls i det vi snudde fatet og så den velkjente signaturen under. LYKKE!! Og fatet ble søster sitt for 100 kr. Vi hadde gladelig betalt det 10-dobbelte.. Så innimellom dukker de virkelige skattene opp og det er de gangene man husker ekstra godt og som gir driv til å fortsette å gå... gleder meg til neste helg :)

    KLemm

    SvarSlett
  5. Tusen takk for en kjempefin kommentar:) Den varmet veldig!!:):) Det er alltid så koselig å se at du og citronpiken har kommentert:) Vi er veldig fornøyde med hagen vår selv!! Så koselig at du også likte de gamle menneskene:) De passer på oss:)

    Ja, det var dagens store overraskelse!;) Vi er søstre, ja!:-) Har bare ikke skrevet det på bloggen vår! Vi bor i barndomshjemmet vårt ja! Vi har alltid vært opptatt av interiør og slikt, og har heldigvis like meninger om det meste:) Foreldrene våre trengte ikke så stor plass mer, så da overtok vi det:)

    Ha en fiiiin dag:)

    Klem:)

    SvarSlett
  6. Hehe, ja slik er det på loppis! Jeg var på ett i helgen, det åpnet fredag klokken 14.00 og da var det bare jeg og våre nye landsmenn der. De kjøpte sleiver, ikea glass og badebaljer. Jeg fikk titte på de fine tingene helt i fred... Men jammen var det mye DRITT! Hvem kjøper puslespill som mangler brikker liksom;-)

    Takk for kommentar inne hos meg! Må si jeg er veldig fornøyd med steinmuren min ja, blinker så fint i sølvet der på toppen;-) Hihi, jeg griser alltid så mye når jeg styrer på, så bra det var ute og ikke inne på bordet foreksempel!

    Søndagsklemmer!

    SvarSlett
  7. PS: Kjempefine stoler da! Et kupp!!!

    SvarSlett
  8. Så fine de stolene var! Tror Toppen Beck ville kalt de "Herskapelige" :)
    Så heldige dere er som har tilgang til loppiser! Her hvor jeg bor, eksisterer det nesten ikke :( Forsåvidt kanskje like bra...for jeg regner med at huset vårt hadde blitt rimelig fullt ganske fort isåfall, hihi :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  9. Nå savner vi innlegg fra deg :)

    KLEM :)

    SvarSlett