fredag 6. august 2010

Gult er forsatt kult


For noen dager siden var vi og handlet og plutselig får mannen øye på denne gule kaffekannen som han bare MÅ ha! "Se på den! Den skal vi ha", bryter han ut og albuer seg bort til kaffekanne-hyllen.
"Den var jo fin da, men den passer jo ikke til noe av det andre vi har", prøver jeg meg. "Kanskje de har den i andre farger", fortsetter jeg og løfter på brettet for å se på de kaffekannene som står under.

"De har de i rød og rosa også", fortsetter jeg og tenker at heller ikke disse fargene passer noe særlig til det vi har hjemme.

Men så tar vi altså den gule kaffekannen med oss i kurven og jeg synes jo at fargen var fin, og det gjør ikke så mye at fargen var "feil".

"Hvis skjønningen min vil ha denne kaffekannen, så skal han få den", tenkte jeg og kastet en 5-pack med sokker til meg selv oppi kurven.

Gult er fortsatt kult!

2 kommentarer: