tirsdag 24. august 2010

De siste blomstene


Jeg synes det er vemodig at sommeren er over og at høsten er her. Det var så deilig med stauder i full blomst, men nå er blomstene stort sett vekke og det er lite som minner om sommer i hagen vår. Som du ser over, så er også rosene snart klare for å si godt natt for denne gang.


Men disse koser nå seg litt enda...


Fordelen med høsten er at du får planter på TILBUD. Denne rosen fikk jeg 30% avslag på, og jeg håper jeg får ha den en liten stund før høststormene tar knekken på den.



Denne fikk jeg 70% avslag på og fordelen er jo at den kommer igjen neste år. Men et HELT år og vente?


På søndag var vi og besøkte mor og far på hytten. Hytten ligger helt nede ved strandsonen og de har dermed en fantastisk utsikt over sjøen. Dessverre får blomstene litt hard medfart langt uti havgapet. 



Men vakkert "ugress" koser seg:-)



Koselig med skjell, plukket fra fjæren.



Idyll...


Vi besøkte også min kjære mormor på snart 90 år. Hun har nettopp flyttet til eldrehjemmet på øyen, og utenfor bygget står denne vakre statuen. Jeg synes det er noe religiøst vakkert over den.




 Guds hånd?

6 kommentarer:

  1. Hei :)
    Så koselig at du har lagt deg til som følger hos meg! Velkommen skal du være :)
    Nydelige stemningsfulle bilder du viser! Er enig i at det er litt vemodig når sommeren takker for seg, men høsten har nå sin sjarm den også.
    Det er deilig å høre på knitringen i peisen, når det uler som verst rundt huset, og man har det godt og varmt inne.
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  2. Så koselig det var å titte innom her til deg i dag, herlige bilder! Det gjelder å ta vare på øyeblikkene, særlig nå når høsten nærmer seg;-)

    Tirsdagsklemmer!

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder du viser!! Ja, det er leit at sommeren er over, og høsten har begynt å komme. Det er så mange vakre blomster som blomstrer her på sommeren!!:) Den statuen viser noe helt spesielt!!

    Ha en god kveld!
    Bloggklem fra oss:)

    SvarSlett
  4. Ja.. sommeren kom og gikk igjen ganske fort. Tror han er fornærmet på oss etter en kald og hard vinter.. Fine bilder! Spesielt det siste! Takk for snikke ord inne hos meg!
    Klem, H

    SvarSlett
  5. Vakkert! Det er med vemod at jeg sier farvel for denne gang...Tiden går for fort!
    Klem

    SvarSlett
  6. Men alle sammen da! Sommeren er vel ikke over ennå? Jeg gikk i sandaler senest i går og rosene mine har ennå noen knopper på. Og varmen er ikke slått på i gulvene ennå ( ja ok da, litt kald på føttene, men pytt) og selv om det av og til blåser tørt og brunt løv forbi og forkjølelsessongen er gang kan vi vel ikke kalle det høst?

    Jeg nekter å gi slipp på sommeren!!

    Forøvring veldig fine bilder mine godeste Blomsterpike.
    Stor klem :)

    SvarSlett