mandag 2. august 2010

Det blomstrer


Et av de første bildene jeg la ut var av ampelen min ved inngangsdøren. Slik er den blitt nå. På det første bildet så det ut som noe ugress som var puttet oppi potten, men nå er den blitt stor stor og fin!



Litt skvist inntil veggen, men det er kroken sin feil og ikke ampelen!



Denne "tønnen" stod igjen etter forrige eier. Det var litt jord oppi så jeg plantet denne gule blomster oppi (som jeg ikke aner hva heter - beklager...). 

Uansett - sjekk de fine lilla fiolene(tar en sjangs her, men det er vel fioler dette her?)som titter frem fra hullene. Jeg har dessverre luket vekk mange fioler, for jeg trodde det var ugress som kom krypende opp, men neste år skal jeg  i alle fall ikke luke noe som helst fra denne "tønnen".  



Ellers så synes jeg at gult er kult...








Det er ikke alltid like lurt å luke i singelen, for du (eller jeg, da)  vet aldri hva som kommer opp!




Og til slutt må jeg bare skryte av min kjære, gode far som har snekret denne blomsterkassen til oss. Den skal beises når terrassen skal det - i samme farge som terrassen, har min bror foreslått - så da blir det nok sånn:-) 
De røde blomstene er knoller fra min mor, og den i midten er fra Plantasjen.


Hvis du vet hva noen av blomstene heter så er det bare til å skrive det i kommentarfeltet! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar