lørdag 14. august 2010

En liten kommode

Denne kommoden har jeg kjøpt på et loppemarked. Den var i to ulike brunfarger, og jeg malte den hvit og lys lilla. Lillafargen går litt over til det brune, så bildet lyver litt. Den mørkeste brunfargen ser du ytterst på knottene. Jeg kan ta et nærbilde en annen dag slik at det er lettere å se.

Oppå kommoden står modemet og en gammel telefon. Jeg er litt usikker på når telefonen er fra, men den er merket med serienummer på baksiden, og sier vi 60-tallet, så er vi ikke så langt unna. Den har jeg fått av min far som jobbet i Televerket tidligere.

Telefonen virker, men lyden er ikke den beste. Når du slår nummeret følger tallene med, og inni tallskiven står det:


LØFT FØRST TELEFONEN AV
VENT PÅ SUMMETONEN
BRUK SÅ SKIVEN

"Greit med bruksanvisning på disse nymotens dippeduttene".

Jeg innser at jeg må ta noen nærbilder:-)

Jeg ønsker dere alle en kjempefin dag! Nå skal jeg ut i solsteiken igjen, og snart på festival.

Klem

3 kommentarer:

  1. Ikkje bli så altfor brun då... Jeg har nedprioritert solig til fordel for shopping i dag. Kunne denne dagen vært bedre?? Svaret er NEI ♥

    SvarSlett
  2. Deilig dag, vakker kommode, såå misunnelig på den gamle telefonen!
    Ha en deilig periferaften!
    ♥♥

    SvarSlett
  3. Den var helt nydelig :) Var det gøy på Periferi-festivalen?:) Vi har lagt ut mange bilder av gamlebyen i Kristiansand:)

    SvarSlett