tirsdag 10. august 2010

Gress, mus og katter

I dag fikk jeg "ånden" over meg og fant derfor ut at jeg ville klippe gresset, og i den forbindelse tenkte jeg at jeg kunne ha en før-nå-reportasje.

Før

Og mens jeg holdt på å ta bilder kom denne frøkenen travende:


Med mus i munnen selvfølgelig. Jeg har jo prøvd å fortelle henne at i dette husværet er det GRATIS kost og losji, men dette har hun tydeligvis ikke forstått. 




Stakkars lille spissmus. Katter spiser visst ikke spissmus og ikke aner jeg hvorfor.




Underveis oppdaget jeg at vi har sopp i hagen! Håper ikke de er farlige, men de ser ganske snille ut.



Vi har en elektrisk Flymo gressklipper. Den er veldig "damevennlig", for den er lett å dytte på, og det er bare til å trykke på en knapp, og så starter den, Det eneste aberet er ledningen som følger etter deg. Det nytter ikke å klippe i ring, for da blir det bare krøll på ledningen, men frem og tilbake går bra!




Under terrassen fant jeg disse! ANTIOKSIDANTER, som min mor ville ha sagt.


                                                       Min fine lille blomstrende tønne.





 Plutselig fikk vi besøk av denne karen. Han kom mjauende fra dalen og gikk nok etter der han hørte stemmer. Stakkars pus. Jeg måtte bære han ned til veien til naboene og håper at de som eier han kommer og henter han. Jeg håper INDERLIG ikke at han var dumpet.


Janis var hele tiden nær kattungen, men verken freste eller angrep den lille. Kattungen stakkars vekslet mellom å mjaue sårt og lage skremmelyder. Nora derimot var pysete og holdt seg langt unna.

Etter-bildet av gresset glemte jeg helt, men jeg kan love deg at vi nå har en flott golfplen utenfor stuen vår:-)

Nå mangler bare golfkøllene!

4 kommentarer:

  1. Du skriver virkelig bra!
    Gleder meg til å se golfbanen!
    Er det deilig oppå haugen?
    Klem,J

    SvarSlett
  2. Så deilig hage! Og så koselig skrevet! Spissmusene er viss giftige eller så smaker de bare dårlig.Husker ikke helt, vi bør sjekke Wikipedia.

    Stakkars mus de blir lekt med av katten til de dør.. Og stakkar lille kattepus som ikke fant veien hjem.

    Steinhellene på plenen din var riktig koselig!

    Klem!

    SvarSlett
  3. Frem med malerkosten mens det ennå er ustemt! Husk heftgrunning og så tre strøk. Alt med olje!!

    SvarSlett
  4. Vi koser oss veldig her oppe, og jeg synes det er så kjekt å se hva som blomstrer opp her hos oss. Bare så synd at sommeren er på hell...

    SvarSlett